nedeľa 4. februára 2018

Domáce a zdravé Bounty tyčinky

Na blogu je klasických dezertov k poobedňajšej káve veľmi veľa. Receptov na desiatu už menej, aj keď pár sa ich nájde, napríklad kokosovo-datľové tyčinky, raňajkové ríbezľové muffinky alebo bonbóny z arašidového masla. Preto pridávam ďalší veľmi zdravý a rýchly receptík, ktorý vám v práci alebo na výletoch doplní energiu a ešte budete mať pocit, že si pochutnávate na "nezdravej" Bounty tyčinke. Sú totiž ešte chutnejšie, nepreháňam. :)


Tento recept je čisto orientačný, samozrejme si ho môžete prispôsobiť podľa toho, čo máte v špajzi. Namiesto kokosového oleja môžete pridať maslo, namiesto javorového sirupu agáve alebo med. Medu použite trochu menej, príde mi sladší ako javorový sirup. A určite nevynechajte soľ! Dodá tyčinkám vynikajúcu chuť, pozdvihne chuť všetkých ostatných surovín. A teraz mi napadla iná kombinácia, do kokosovej hmoty môžete pridať citrónovú kôru a obaliť ich v bielej čokoláde. Ak vyskúšate, dajte mi vedieť. :)



Čo treba:

2 poháre (2,5 dl) strúhaného kokosu
6 polievkových lyžíc roztopeného kokosového oleja
6 polievkových lyžíc javorového sirupu
veľká štipka soli

Na čokoládu:
6 polievkových lyžíc nesladeného kakaa
6 polievkových lyžíc roztopeného kokosového oleja
4 polievkové lyžice javorového sirupu

Postup:

1 pohár kokosu rozmixujeme v sekáčiku, aby sa nám neskôr hmota lepšie spojila. V miske zmiešame kokos, olej, sirup a soľ a tvarujeme 6 cm tyčinky. Kladieme na papier na pečenie a presunieme do chladničky.
Na čokoládu v úzkej miske zmiešame kakao s olejom a sirupom, vyberieme tyčinky z chladničky a pomocou vidličky a lyžičky obaľujeme v čokoláde. Dáme zatuhnúť do chladničky.

Toto množstvo vyjde na asi 18 tyčiniek. V chladničke vydržia aj týždeň.

4 komentáre:

  1. No dobre, už som hladný. :D Každopádne vyzerajú vynikajúco. Vyskúšal by som aj tie s bielou čokoládou, keďže tú mám tiež veľmi rád. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekne ranko 😊 Ja bielu cokoladu tiez milujem ❤️ Je to rychlovka, a mozes si pochutnavat 😊

      Odstrániť
  2. Sledujem tvoj blog už dlhšie...mám rád rýchle a jednoduché rezepty (niečo ako tvoje arašidové gulky) a určite vyskúśam aj tento.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V poslednej dobe aj ja vymyslam co najrychlejsie recepty, nejako nestiham 😊 Nech sa Bounty podari 😉

      Odstrániť