utorok 15. apríla 2014

Kokosovo-datľové tyčinky

Neraňajkujem veľa, ale zato sa snažím, aby som deň začala kvalitným a energetickým jedlom. Presne takéto tyčinky si kupujem (no vlastne mi ich kupuje môj frajer :) ) v bioobchode, odtiaľ prišla aj moja inšpirácia. Prečítala som si zloženie a improvizovala. Chutia úplne navlas rovnako, čo sa veľmi vytešujem! Na raňajky sú pre mňa ideálnou voľbou a verím, že aj pre mojich pár čitateľov, pretože stoja za to!


Datle sú plodom datľovníka alebo tiež ľudovo známej palmy datľovej. Tuším sú to už tri roky, kedy sme sa s frajerom po úspešnom zoštátnicovaní vybrali na dovolenku do Egypta. Datle tam rástli na každom kroku a domáci mali plné vrecká týchto čerstvých plodov. Aj nás ponúkal "miestny hotelový šerif :)", ale... nedali sa jesť. Boli trpké a tvrdé, a oni si ich chrúmali ako chipsy.
Takže som zhodnotila, že datle sú jedným z ovocia, ktorým sušenie naozaj prospieva. Obsahujú veeeeľa prírodného cukru, takže ďalšie sladenie už nie je vôbec potrebné. Myslím, že by sa mohli nahradiť aj sušenými hrozienkami. Vďaka kokosu a kokosovému oleju tyčinky úžasne voňajú a spolu s orechmi dodajú potrebnú energiu na začiatok dňa. Ja som použila vlašské orechy a tiež mandle.


Čo treba:

200 g sušených datlí bez kôstky
200 g orechov
100 g kokosových lupienkov alebo strúhaného kokosu
2 polievkové lyžice vody
5 polievkových lyžíc kokosového oleja
veľká štipka mletej škorice

Postup:

Všetky pripravené ingrediencie nahádžeme do stolného mixéra alebo sekáčika a poriadne premixujeme. Vystelieme si malý plech papierom na pečenie. Zmes presypeme asi na polovicu plechu, poriadne postláčame a cez noc necháme stuhnúť v chladničke. Potom stuhnutú zmes pokrájame na približne 8x4x2 cm tyčinky (alebo ako komu vyhovuje) a uložíme do vzduchotesnej nádoby.

Toto množstvo vyjde na asi 10 tyčiniek. V chlade vydržia asi týždeň.

Tak hor sa na plnohodnotné raňajky alebo desiatu!

2 komentáre:

  1. To mi pripomína kokosovú Lifebar (zložením) a to ja rada :D takže určite vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť