utorok 3. mája 2016

Jahodové tartaletky s bazalkovým cukrom

Formičky na tartaletky som si kúpila možno aj pred rokom a stále som čakala, kedy ich použijem na fotenie. A konečne, prišiel na ne rad v nedeľu doobeda. Formičky sú v štyroch farbách a červená sa mi k jahôdkam hodila najviac. Už som si ju niesla na "fotiaci" stolík v záhrade, keď sa mi zošmykla a krémovou stranou spadla na trávu. Zoškrabala som konáriky, zhrnula krém a ponúkla mužskému osadenstvu :) a ja som sa musela uskromniť s formičkou v modrej farbe...


Tento koláčik je podľa môjho názoru výnimočný v príprave aj chuti. Je nepečený, veľmi rýchly a výýýborný! Korpus zo sušienok je síce len náhradou poctivého krehkého cesta, ale mne asi aj chutí viac. Ďalšou zložkou koláčika je krém. Vieme si predstaviť chuť mascarpone s bielou čokoládou. Na to jahody a bazalkový cukor, ktorý slúži ako mrvenička a koláč ešte viac prevonia. Bazalka a jahody k sebe veľmi pasujú a koláč aj pekne ozdobia.



A takto zdobili stôl na našej garden párty. Časť koláčikov som pripravila s vynikajúcim citrónovým krémom namiesto jahôd, recept na citrónový krém nájdete tu.


Čo treba:

350 g maslových sušienok
cca 175 g roztopeného masla (ja som dala iba 100 g, použila som sušienky s vysokým obsahom masla)

200 g bielej čokolády
250 g smotany na šľahanie
250 g mascarpone

cca 350 g jahôd
5 lístkov bazalky
1 polievková lyžica kryštálového cukru

Postup:

Pripravíme si štyri 12 cm formičky na tartaletky alebo jednu 25 cm koláčovú formu najlepšie s odnímateľným dnom.
Vo vodnom kúpeli pomaly rozpustíme čokoládu so šľahačkou. Dáme nabok vychladnúť a nakoniec presunieme do chladničky (na asi dve hodinky).
Pustíme sa do prípravy sušienkového základu. Sušienky rozdrvíme v sekáčiku alebo v sáčiku pomocou valčeka na cesto. Pridáme roztopené maslo a premiešame. Natlačíme na dno a boky formičiek.
Šľahačku s bielou čokoládou vyberieme z chladničky, pridáme studené mascarpone a asi pol minútky metličkou šľaháme, pokým zmes nie je hladká. Dávame pozor, aby sa krém nezrazil.
Formičky  naplníme krémom a dáme späť na minimálne dve hodiny do chladničky.
Pred podávaním jahôdky umyjeme, osušíme a pokrájame na štvrtinky. Lístky bazalky spolu s cukrom rozdrvíme v mažiari alebo v miske pomocou lyžice (ide to ľahko). Tartaletky ozdobíme jahodami a bazalkovým cukrom. Nakoniec koláčiky vyberieme z formičiek.

Koláč skladujeme v chladničke maximálne tri dni. Bazalkovým cukrom koláč posypeme tesne pred podávaním, pretože cukor sa za nejaký čas začne rozpúšťať a vytvorí sirup.

2 komentáre:

  1. Ahoj, chcem sa opytat aku bielu cokoladu pouzivas ? Dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, pouzivam obycajnu bielu cokoladu Finn Carre z Lidlu, je super :)

      Odstrániť