pondelok 20. júna 2016

Cukinový koláč s čokoládou

Cukinám o chvíľu začína sezóna a už dlho som nepiekla čokoládový koláč, tak mi napadla myšlienka spojiť tieto dve suroviny. Vznikol z toho výborný koláč, veľmi jednoduchý a aj vďaka cukine akurát vláčny. Taký ideálny recept na výlety do prírody. :)


Ak máme po ruke veľkú cukinu, tak ju ošúpeme a jadierka vyberieme. Ja som použila menšie cukiny, ktoré som postrúhala so šupkou aj jadierkami.



Čo treba:

50 g orechov (ja som použila vlašské)
250 g prírodného kryštálového cukru
175 ml oleja
3 vajíčka
500 ml cukety (cca 2 menšie cukety, postrúhané na jemnom strúhadle)
200 g hladkej múky + 140 g celozrnnej múky (alebo 340 g polohrubej múky)
1/2 balíčka kypriaceho prášku
50 g nesladeného kakaa
1 zarovnaná čajová lyžička škorice (alebo perníkového korenia)
veľká štipka soli

Na polevu:
200 g horkej čokolády
50 ml mlieka
1 polievková lyžica oleja

Postup:

Rúru predhrejeme na 180 °C. Tortovú formu o priemere 23 cm vystelieme papierom na pečenie a boky vymažeme olejom.
Orechy nahrubo posekáme.
V mise zmiešame cukor, olej, vajíčka, cuketu a orechy. Prisypeme múku, kypriaci prášok, kakao, škoricu a soľ a všetko dobre premiešame. Cesto nalejeme do formy a pečieme 45 - 50 minút (vyskúšame test špajdľou).
Polevu si pripravíme roztopením čokolády s mliekom a olejom vo vodnom kúpeli. Nanesieme na úplne vychladnutý koláč.

Koláč skladujeme v chlade a uzatvárateľnej nádobe aj päť dní.

Hneď ako sa koláčik zjedol, pristáli na linke ďalšie cukiny, tak som ho upiekla zas. :) Namiesto orechov som pridala hrsť malín a upiekla ako muffinky 20 minút v rúre. Z tejto dávky mi vyšlo 24 muffiniek. Taktiež sú rovnako výborné, mňam. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára