piatok 18. marca 2016

Špenátová roláda s lososom

Tak som si listovala časopis Gurmet, až som natrafila na tento recept. Povedala som si, že ho musím vyskúšať a ak dopadne dobre, určite ho napíšem aj na blog. Roláda je výborná a na veľkonočnom stole bude pôsobiť luxusne. Maminka dokonca vyhlásila, že by bola vhodným občerstvením aj pre prezidenta. :) 


Do cesta môžeme pridať rôzne druhy byliniek či šalátu. Ja som mala po ruke čerstvý špenát a medvedí cesnak. Tiež sa môžeme ulakomiť aj na mrazený špenát, avšak necháme ho dobre odkvapkať a odvážime si 100 g múky, pretože obsahuje viac vody.

Čo treba:

300 g čerstvých zelených listov (ja som dala 250 g špenátu a 50 g medvedieho cesnaku)
3 vajíčka (žĺtky a bielky oddelene)
1 čajová lyžička soli
mleté čierne korenie
50 g hladkej múky
370 g smotanového syra
100 g údeného lososa
1/2 polievkovej lyžice citrónovej šťavy
trochu pažítky, žeruchy... na ozdobu

Postup:

Rúru predhrejeme na 180 °C. Plech o veľkosti cca 25 x 35 cm vystelieme papierom na pečenie.
Dáme šľahať bielky s 1/2 čajovej lyžičky soli do tuhého snehu.
Listy umyjeme, zalejeme vriacou vodou a zakryjeme. Takto necháme 5 minút. Vodu zlejeme, listy ochladíme v studenej vode, poriadne vyžmýkame a rozmixujeme najemno. Pridáme k nim žĺtky, 1/2 čajovej lyžičky soli, korenie a nakoniec múku. Po dvoch častiach jemne vmiešame sneh. Cesto nalejeme na plech, rovnomerne rozotrieme a dáme piecť na cca 12 minút (záleží od veľkosti plechu). Cesto je upečené, keď je na dotyk pružné, tiež môžeme vyskúšať test špajdľou. Pozor, aby sme cesto neprepiekli, nešlo by pekne zrolovať.
Hneď po upečení korpus opatrne odlepíme od papiera na pečenie a spolu s papierom zrolujeme na dlhšej strane. Zakryjeme čistou utierkou a necháme úplne vychladnúť.
Korpus opatrne rozvinieme. Smotanový syr zmiešame s citrónovou šťavou a ak treba, troškou soli a 1/3 odložíme na ozdobu rolády. Zvyšok rovnomerne nanesieme na korpus. 5 cm od jedného okraja necháme bez krému. Na krém naukladáme plátky lososa a roládu pevne zrolujeme.
Povrch rolády potrieme krémom a posypeme bylinkami, napríklad pažítkou a žeruchou.

V chlade vydrží roláda 3 dni.

Inšpirácia: marcové číslo (2016) časopisu Gurmet

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára