streda 23. júla 2014

Brownies s malinami

Vždy som mala proti americkým receptom tak trošku predsudok... Tie množstvá cukru na jeden malý koláčik bývajú neuveriteľné... Ale postupne som začala skúšať ich recepty, množstvo cukru som o dooooosť znížila a prispôsobila našim európskym chutiam. A teraz patria americké koláče medzi moje najobľúbenejšie (vlastne aj spolu so všetkými neamerickými :D).
Typickým zaoceánskym sladkým predstaviteľom je brownies. Len tak zo srandy mi sestra z US priniesla brownies v prášku. Ako správny blogger o jedle som ním opovrhla, to je jasné. Ale musím uznať, že bol úžasný, fakt... Keďže polotovarom opovrhujem naďalej, niekoľkými pokusmi som sa dostala k najdokonalejším brownies na svete (inak som veľmi skromná)! Maliny sú už iba takou zmenou, keďže je leto a horko-sladké čokoládové cesto ku kyslým malinám úplne sedí. Môžu sa zameniť za černice alebo aj orechy, kúsky bielej čokolády... Tak páči sa, ak nemáte radi nudné suché koláče, tak do brownies sa zamilujete!


Včera čakala na hostí táto brownie pyramída. Čo poviete na tento nápad? Koláč vyzerá na stole oveľa efektnejšie.


Čo treba:

300 g horkej čokolády
200 g masla
4 vajíčka
200 g (prírodného) kryštálového cukru
veľká štipka soli
60 g hladkej múky
10 g nesladeného kakaa
cca 150 g malín

Postup:

Rúru predhrejeme na 180 °C. Približne 22 x 30 cm veľký plech vystelieme papierom na pečenie. Ak sme si natrhali maliny v záhradke, tak ich netreba umývať, stačí len obrať od chrobáčikov (ktoré samozrejme pustíme späť do záhrady ;) ). Ak maliny umyť treba, tak ich necháme oschnúť na servítke.
Nalámanú čokoládu s maslom roztopíme vo vodnom kúpeli (menší hrniec s troškou vriacej vody a na ňom položená kovová miska) a dáme nabok trošku vychladnúť. Vajíčka s cukrom a soľou 1 minútku vymiešame, pridáme roztopenú čokoládu s maslom, múku a kakao. Cesto vylejeme na plech a zarovnáme k okrajom. Posypeme malinami a dáme piecť na 30 - 35 minút. Dlhšie nepečieme, koláč má vyzerať trošku ako nedopečený, vlhký. Vyberieme z rúry a necháme úplne vychladnúť. Až potom pokrájame na kocky.

Brownies môžeme skladovať niekoľko dní v chladničke. Tiež ho môžeme zamraziť.

8 komentárov:

  1. máš naozaj krásny blog. recept určite niekedy vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Aj bez malín je super, šup šup piecť ;)

      Odstrániť
  2. Úžasný koláčik, u nás doma sa stal najobľúbenejším :) v lete som ho piekla s ovocím, no dnes ho skúšam prvýkrát bez neho. Skúšala som už veľa receptov z tohto blogu, od arašidových cupcakov, cez gaštanovú tortu, čokoládovú penu a ešte veľa ďalších a musim povedať, že všetky recepty sú popísané úžasné a zatiaľ všetko s čím som sa na tomto blogu inšpirovala sa vydarilo. Som veľmi vďačná, že tento blog je :) si super Karin ;)
    -Barbora

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Barborka, ďakujem za krásny komentár :) Veľmi sa teším, že sa ti recepty podarili. Keď sa ti bude chcieť, pošli mi fotečku tvojho výtvoru, som zvedavá. Pekný dník ti prajem! :)

      Odstrániť
  3. Ten brownies je kral!!top kolacik! Peciem ho neskutocne casto a vsetkym vzdy chuti, ci s ovocim ci bez neho. Top topov! Tlieskam!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo, dalsi fanusik cokolady! :D Tak to som velmi rada, ze tak chuti, tesim sa :)

      Odstrániť
  4. Karin dakujem za tento uzasny recept :) vzdy s nim zahviezdim a kazdy ho miluje :)

    OdpovedaťOdstrániť