sobota 24. mája 2014

Jahodové sušienky s bielou čokoládou

Sezóna jahôd, môjho najobľúbenejšieho ovocia, je tu! V hlave mám toľko receptov, ktoré by som chcela vyskúšať, že mi na to nebude stačiť celý život :). Tento rok mám v pláne "hodiť" na blog môj obľúbený koláč s mrveničkou a jahodovú tortu so snehom. Aha, a ešte crumble, ale ak to nestihnem, tak si na to počkáme až o rok. 
Prvým z jahodových receptov sú cookies s bielou čokoládou, a keďže je ešte stále máj, mesiac lásky, tak by mohli byť ideálnym malým darčekom. Lepšie cookies som tuším ani nejedla, a to som ich už vyskúšala veľmi veľa, takže sľubujem, ani vy ste lepšie nejedli (och, silno dúfam! ;)).


Ovocie a čokoládu môžete pridať, aké mate radi. Odskúšané mojou sesternicou sú aj cookies s malinami a tmavou čokoládou a že sú možno ešte lepšie!



Čo treba:

270 g polohrubej múky
1/2 čajovej lyžičky jedlej sódy
štipka soli
1 vajíčko
115 g masla izbovej teploty
140 g prírodného (jemného kryštálového alebo práškového) cukru
1 vanilkový cukor
180 g bielej čokolády
180 g čerstvých jahôd

Postup:

Rúru predhrejeme na 180 °C a pripravíme si veľký plech s papierom na pečenie. Čokoládu a jahody pokrájame na menšie kúsky a jahody presunieme na servítku, aby sa vstrebala prebytočná voda. V malej mise zmiešame múku so soľou a sódou. Vo veľkej mise vymiešame maslo s cukrom a pridáme vajíčko. Prisypeme suchú zmes a zmiešame. Pridáme kúsky čokolády a jahôd a ešte raz jemne premiešame. Tvarujeme guličky s priemerom 4 cm a kladieme na plech pár centimetrov od seba, pretože v rúre sa sušienky rozpľasnú. Pečieme asi 10 - 12 minút, pokým okraje mierne nezozlatnú.

Sušienky vydržia v chladničke niekoľko dní. Na toto množstvo nám vyjde asi 28 sušienok.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára