štvrtok 9. januára 2014

Kokosová torta

Snežiť asi tak skoro nebude, tak som si upiekla zasneženú tortu! Je jednoduchá a pritom efektná a to najdôležitejšie, na oslave chutila aj ľuďom, ktorí nič, čo je biele, nedajú do úst (že mami). Ja mám bielu čokoládu veľmi rada, s kokosom, šľahačkou a mascarpone vo forme torty je to lahoda.


Tortu som nijak neozdobovala, som zástancom jednoduchosti, ale také Raffaello guličky po jej obvode vyzerajú fajn.


Čo treba:

Piškótový korpus:
5 vajíčok, bielky a žĺtky oddelene
180 g práškového cukru
2 polievkové lyžice Malibu (kokosový rum) alebo vody
1 polievková lyžica oleja
120 g polohrubej múky
1/2 balíčka kypriaceho prášku

Krém:
400 ml smotany na šľahanie
200 g bielej čokolády
250 g mascarpone

Malý balíček strúhaného kokosu na posypanie torty

Postup:

Šľahačku si pripravíme deň vopred. Do hrnca vlejeme šľahačku, polámeme čokoládu a miešame na miernom ohni, pokým sa čokoláda nerozpustí. Akonáhle dosiahneme bod varu, odstavíme a necháme vychladnúť. Občas premiešame. Dáme na noc do chladničky.
Rúru predhrejeme na 180 °C. Dno tortovej formy s priemerom 23 - 26 cm vystelieme papierom na pečenie a boky formy vymažeme maslom a vysypeme múkou.
Bielky vyšľaháme dotuha. Dáme ich do druhej misy a v tej mise, kde sme šľahali bielky, vyšľaháme žĺtky s cukrom do svetlej peny. Ku koncu pridáme rum a olej. Primiešame múku s kypriacim práškom a nakoniec zľahka vmiešame bielky. Cesto prelejeme do formy a pečieme cca 30 minút (vyskúšame test špajdľou, ak sa na ňu cesto nenalepí, tak korpus je upečený). Vyberieme z rúry a necháme úplne vychladnúť.
Do šľahačky pridáme mascarpone a krém vyšľaháme. Korpus rozrežeme na tri časti, potrieme krémom a vrch a boky torty posypeme kokosom.

Torta vydrží v chlade pár dní.
Namiesto mascarpone môžete použiť aj jemný tvaroh, skúšala som a aj tak je veľmi dobrá. Vtedy som ale pridala do krému asi polievkovú lyžicu práškového cukru. Tiež môžete korpus rozdeliť iba na dve časti, vtedy stačí krému menej (iba 500 ml smotany na šľahanie a 200 g čokolády).

Inšpirácia: http://www.mimibazar.sk/recept.php?id=25640&user=84161

22 komentárov:

  1. No mas pravdu...ja som na horku cokoladu :), ale musim uznat, ze tato kokosova je bozska :) Ked sa budes nabuduce chystat piect nieco bledsie, zdrzim sa komentarov :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha maminka, nezdržíš, to by si nebola ty :) Levanduľa a biela čokoláda, tvoja top kombinácia :D

      Odstrániť
  2. Dobrý deň. Chcem sa opýtať ked do šlahačky pridám mascarpone píšete že treba vyšlahať? Alebo len zmiešať aby sa mi šlahačky a mascarpone spojili alebo vyšlahať ako klasicku šlahačku? Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry den, do vychladnutej slahacky s bielou cokoladou pridajte mascarpone a chvilku slahajte, staci aj rucne metlickou. Slahanie netrva tak dlho, ako pri klasickej slahacke. :)

      Odstrániť
    2. Dakujem pekne :) recept som našla nedávno a tortu už robím druhý raz a je najlepšia �� Ďakujem za super recept ��

      Odstrániť
    3. Ja tuto tortu milujem, biela cokolada, to je na mna :) Tak sa tesim, ze aj vam chuti. Ak sa vam chce , tak spravte fotecku a poslite, ako sa vam podarila. Nie je vobec zac :)

      Odstrániť
  3. Zdravím, musí sa tá šľahačka urobiť deň predtým? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, aby sa šľahačka s bielou čoko pekne vyšľahala, musí byť odstáta a poriadne vychladená, takže niekoľko hodín by v chladničke mala byť :)

      Odstrániť
  4. Nie je tam chýba,že ked chcem menej krému stačí 500ml smotany a200g čokolády?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry den, napisala som to trosku zaludne 😊 Je to jedna z moznosti, ako pripravit krem, teraz bez pouzitia mascarpone.

      Odstrániť
  5. Dobrý večer,na Váš recept som natrafila len prednedávnom,keď som hľadala inšpiráciu na narodeninovú tortu pre moju maminu :) chcem sa len spýtať,myslíte,že niečo pokazím,ak korpus potriem marhuľovým džemom? Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dobry vecer, mamine bude torta urcite chutit :) Mozete potriet korpus akymkolvek dzemom, taky kyselkavy sa asi hodi najviac ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Musím sa Vám pochváliť a poďakovať za recept! Torta bola doslova nebíčko v papulke. Ľahučká,chutná,mňam! Všetkým chutila :) ešte raz ďakujem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sa velmi tesim aj ze sa vam podarila aj ze chutila :)

      Odstrániť
  8. Piekla som ju vcera a je famozna! Mala som trosku nervy, lebo sa mi nedarilo vyslahat krem, ale slahala som trochu dlhsie nez zvycajne a nakoniec bol krasny nadychany. Happy end! :-) Nabuduce urcite skusim potriet korpus nejakym ovocnym dzemom a mozno pridam aj trochu kokosu do kremu vo vnutri torty. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tesim sa, ze torticka chutila :) Ten dzem je vyborny napad, viem si predstavit malinovy a mozno aj cerstve maliny na ozdobu :)

      Odstrániť
  9. Prosím,nikde nevidím na koľko stupňov sa pečie korpus ?

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Dobry den pisete kokosova totticka, tak som cakala ze aj v korpuse bude kokos, hladam citam a nic az potom som si vsimla ze zasnezena, 😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekný deň prajem, áno, tortička je kokosom posypaná, netreba ním šetriť :)

      Odstrániť